Gör det inte. Inte ens lite.

Jag har vart 100% säker på att jag lämnat tillbaka mina pianoböcker till biblan. HELT SÄKER. Ändå ser jag påminnelser och en ökande summa pengar för försenade lån. Vafan. Så jag rev ut mina bokhyllor (har sparat varje paper sen 1:an så gissa om det var papper) och jovisst jag hittade böckerna. Blir-så-trött-ibland.

Sen vill jag säga en varning. Får ni nångång för er att "åh jag vill tycka en bok" gör det inte. Ät nånting, se en film eller riv sönder nånting. Skriv aldrig en bok. Där är som en evig havsexkusion. Som att gå barfota över en snigelodling. Som att bara äta bark hela livet. Som att läsa "life of Pi" varje dag. Eller alltid gå i gula kläder. Som att paddla genom Atlanten utan paddel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0